Eilen aamulla olin menossa laittamaan autoa vielä piuhan perään kun aamusta etuikkuna oli jäässä. Eteisessä oli vain varsinainen esterata. Tuuliviirin housut, takki ja kengät sikin sokin kulkutiellä. Nostelin sitten housuja ylös ja ihmettelin kun selkeää rahan kilinää kuului. Työnsin käteni housun taskuun ja sain kourallisen kolikoita... toisesta taskusta hetken kuluttua samoin. Kele... ei kun pitämään kuulustelua kun tiesin ettei Tuuliviirillä moisia rahoja pitäisi olla.

minä: Mistäs nämä rahat on sinun housujen taskuusi joutuneet?
Tuuliviiri: En minä tiedä.
minä: No jostain ne on sinne tulleet, kenen rahoja nämä on?!
Tuuliviiri: En minä tiedä, en minä ole niitä ottanut.
minä: Mistäs nämä sitten on ilmestyneet sinun housujesi taskuihin kun vain sinä niitä käytät?
Tuuliviiri: En tiedä, usko jo. Joku yrittää lavastaa minut!

d030.gif .. jo vain.. kunnon mafiameininkiä... En toki revennyt nauruun kesken kuulustelun mutta päivällä meillä aikuisilla oli hauskaa kun lavastusselityksestä kerroin Miehelle ja vanhemmilleni. Isäkin nauroi että on siinä meillä sanavalmis selittelijä kun lonkalta heittää heti tuollaista ihan pokkana icon_mrgreen.gif

Kolikoiden alkuperäksi Tuuliviiri kertoi sitten kultapossun, jota en kyllä uskonut heti kun väitti pyöränavaimella possun avanneensa. Pyysin demonstraation ja pakko se oli uskoa. Helkaman pyöränavain kävi possun luukun kampeamiseen auki paremmin kuin hyvin.... Miksi minä en tajunnut tuota lapsena, oli paljon työläämpää veitsen kanssa yrittää saada pari lanttia edes g060.gif ... ja nyt Tuuliviiri sai hetken työllä pari kourallista... No joo, eihän tuo sallittua ole ja puhuttelu tuli pidettyä, samoin sai pelikiellon eiliseksi päiväksi, ja se on Tuuliviirille jo ankara rangaistus.