Nyt kun odotuksesta on kerrottu jo sukulaisille ja ystäville, tuumattiin että paras kertoa lapsillekin niin kuulevat meiltä eikä keneltäkään muulta. Niinpä illalla kun lapset olivat sänkyyn menossa, näytin lapsille tekemiäni vauvantossuja ja sanoin että näille on tulossa käyttäjä. Tuuliviiri riehui juuri jotain ja Esikoinen luuli että minä meinasin tossuja Tuuliviirin jalkaan tunkea ja nauraa rätkätti ettei ne mahdu mitenkään.

Esikoinen: Ei noi Tuuliviirin jalkaan mene vaikka kuinka laittaisit *nauraa kovaan ääneen*
(Tuuliviiri hyppii sohvalla ja kätkättää)
Minä: Ei niin.. Minä tarkoitinkin vauvaa. Vauvalle ne mahtuu.
Esikoinen: Ei mahdu (luuli edelleen että nimitän tässä tapauksessa Tuuliviiriä vauvaksi).
Minä: Hei, kuunteletko sinä... minä sanoin vauvalle!
(Esikoinen lopettaa naurun ja katsoo minuun... silmät pyöristyvät ja suu aukenee)
Esikoinen: Mitäh?! Ei kai meille vain taas tule vauvaa? Voi juma! Mitä te ootte menny tekemään!  (hymyilee kuitenkin koko ajan puhuessaan)
Minä Tuuliviirille: Niin, nyt sun toive toteutuu - saat taas yhden pikkusiskon tai -veljen lisää jos kaikki menee hyvin.
Tuuliviiri: Jee, meille tulee vauva!!

Tytöt olivat jo omassa huoneessaan joten seuraavaksi sinne.
Minä: Niin... meille on tulossa marraskuussa vauva.
Isosisko nousee sängyssä istumaan ja hymyilee: Mitä?! Vauva? Kivaa!
Pipa ja Poppana vain hymyilivät kun uutisen kuulivat.

Isosisko tuli vielä käymään olohuoneessa uutisen innoittamana ja tuumasi pikkusiskoille (jotka myös olivat livistäneet olohuoneeseen), että eikös olisi kivaa kun tulisi pikkusisko. Siitä alkoikin sitten huuto ja mekastus kun pojat huusivat "poika, poika" ja tytöt "tyttö, tyttö". Tästä huutoainesta riittääkin sitten marraskuuhun asti jos samaa rataa menee kuin Taaperoa odottaessa  d010.gif

Lisäys: Tuuliviiri tuli koulusta kotiin klo 14 aikoihin. Keräili DualMaster-kortteja mukaansa kun kaveri odotti ulkona. Pyöri ympärillä ja kyseli "minkä kokoinen se vauva on nyt, mitä jos vauva syntyisi nyt" ja lopulta halusi nähdä kuvan siitä millainen vauva on nyt. Onneksi on netti ja sieltähän kuvia löytyy. Sai tiedonjanon tyydytettyä.

Esikoinen puolestaan ruokapöydässä ällistyi kun minä ja Mies jotain vauvasta puhuttiin. "Olitteko te ihan tosissanne siitä että meille on tulossa vauva?" k060.gif  Hehe, sen jälkeen alkoi jo miettiä nimeä... pojalle.