Sähköposti ei toimi (se pääasiallisesti käyttämäni)
edelleenkään. Soitin aamulla jälleen kerran Soneralle, ja odotellessani
kiittelin järkeäni kun olin tajunnut kännykän laittaa lataukseen -
ekalla soitolla taisin jonotella tunnin. Aika vähän piteni kun olin
painanut väärää nappia nauhoituksen selittäessä jotain "paina 1 jos asiasi koskee sitä, paina 2 jos asiasi koskee tätä, paina 3 jos asiasi koskee sitätätä",
ja puhelu ohjautui henkilölle, joka ei tiennyt asiasta mittään
sanojensa mukaan. Tämä henkilö ystävällisesti käänsi puhelun oikeaan
paikkaan jottei minun tarvitse kaivaa kännykän muistista puhelinnumeroa
- se olisi ollutkin aika raskasta.
Sitten odottelin taas hetken ja kuuntelin sommaren är kort kipaletta (tosin tänä vuonna tuo on venähtänyt),
ja hetken kuluttua toinen tekninen tuki vastasi. Selitin asiani, ja
mainitsin, että oli illalla luvattu toimivan, ja olisihan tuo varmasti
toiminutkin jo jos en olisi möhlinyt salasanojen kanssa niin, että en
enää tiennyt mikä niistä toimi vai toimiko mikään.
Tekninen tuki
lupasi laittaa pääkäyttäjätililleni uuden salasanan niin saan
sivupostin toimimaan (jestas, minullahan on ihan postilaitos... kolme
tiliä). Sanoin että se sopii... mutta kun siitäkin on salasana hukassa.
Tukihölö lupasi laittaa pääkäyttäjätilin salasanan kännykkääni, ja
varsinaisen meilin salasanan siis tuon kännykkäsalasanan takana
olevalle meiliosoitteelle. Okei.
Meni jonkin aikaa ja känny
piippasi. Jee! Pääsisin sähköpostiin käsiksi. Kirjauduin omille
sivuille ja yritin avata pääkäyttäjämeiliäni... "tuntematon
käyttäjätunnus" ... ei voi olla totta! Siis pääsin käyttäjätunnuksella
ja salasanalla kirjautumaan kaikkiin muihin paitsi meiliin. Puuuh! Ei
muuta kuin uudelleen soittoa Soneralle.
Uusinta soittoon
vastattiin jo kymmenessä minuutissa. Tekninen tuki pähkäili ja tutki,
ja kymmenen minuutin jälkeen totesi, että tämä pääkäyttäjän sähköposti
on jossain jumissa palvelimella, eikä huolinut salasanaa. Lupasi
soittaa takaisin päin kunhan tutkivat hieman, lohdutteli että kyllä se
siitä varmaan auki saadaan ihan samantien. Soitti sitten minulle
kymmenisen minuutin jälkeen - meililoota on jossain niin syvässä
jumissa etteivät saaneet sitä auki :P ... tarttevat sorkkarautaa ja
asvalttiporaa ilmeisesti avuksi. *huokaus* .. että ei auennut
postiloota sittenkään. Nyt vain odottelen koska saan viestiä, että
toimisi.
Elämä on... Soneran asiakkaana vaihtelevaa ;)
Tuntitaksa olisi kyllä mukava kun tuonne asiakaspalveluun soittelee,
siis soittajalle. Pääsisi meikäläinenkin liksoille ;)
torstai, 6. lokakuu 2005
Kommentit