Tässä sitä taas kahvikupposen kera istutaan ja yritetään heräillä. Taapero heräili jälleen kerran yöllä itkeskelemään, ja kun sai minut hereille, jatkoi uniaan toistaakseen tempun taas jossain vaiheessa. Tylsä leikki minun mielestäni.

Jippii, sain sen hampurilaiskastikkeen hajun tuolistakin pois kun löysin siivouskaapista tekstiilien vaahtopesupurkin. Sitä tuoliin, annettiin vaikuttaa hetki ja pyyhittiin ja imuroitiin pois. Pipa tosin taisi yrittää sen tuolin pesua eilen itsekin... ehdin aamulla juuri ja juuri pelastamaan ison Fairy-pullon tyttösen käsistä pois ennen kuin sitä ainetta olisi löytynyt ties mistä. Vastaus on aina sama, kun kysyn että mitä oikein meinasi.. "en minä tiedä". Tosin tuo vastaus kuuluu usein muidenkin lasten suusta kun sama kysymys esitetään heillekin, tai sitten "en se minä ollut" (yhteenääneen kaikkien viiden puhuvan suusta kun joku on tehnyt jotain - kotitonttu ilmeisesti, aikamoinen ilkimys meillä asustaakin), "en minä mitään nähnyt" jne.

Tuuliviirin opettajaan törmäsin pankkireissulla, sovittiin ensi maanantaiksi HOJKS:n tekoaika. Pitääkin muistaa laittaa tuo kalenteriin ettei käy kuin viime vuonna, jolloin Isosisko oli se joka minua muistutti tapaamisesta (n. viisi minuuttia sen jälkeen kun minun jo piti olla paikalla). Minä olin unohtanut sen kokonaan. Mutta sen muistan, että tänään Tuuliviirillä on aika hammaslääkäriin, katsotaan aletaanko tekemään jotain sille portinraolle etuhampaiden välissä vai ei, jotain täytyy kuitenkin tehdä, toisen etuhampaan viereen ei hammas mahdu muuten tulemaan. No, siitä lisää sitten myöhemmin.

Eilen illalla sain todeta, että minulla on aika reilu perhe. Ajattelin kokeilla mausteista kukkakaalia  ja kreikkalaisia lihapullia ruoaksi, niin Mies kysyy Isosiskolta, että "mentiikös me huomenna sinne pizzalle?", siihen Tuuliviiri hihkuu "minä myös", ja jopa Esikoinen hihkaisee toisesta huoneesta että "ravintolaan syömään, jee"... ja kun isot edellä niin pienet perässä, tehotyttökuoro yhtyi heihin. Noo, leikkiähän tuo Mies laski mutta silti. Kohta alan kiusaksikin tekemään erilaisia ruokia kuin mihin ovat tottuneet. Jotain vaihtelua välillä.

No niin, ensimmäinen kahvikuppi on tyhjä. Pitää hakea lisää. Ehdinkin heti ylösnoustua imuroimaan kämpän, latomaan tiskikoneen täyteen, siivoamaan keittiön... ihan hyvin voin vielä tässä siis istua vielä toisenkin kupillisen ajan.